Jak zhubnout a dostat se do formy – můj návod

_DSC0598_new

V minulém článku jsem psala, že jsem se konečně donutila se sebou něco dělat a mnohem víc se o sebe starat, myšleno o své zdraví. Dnes vám napíšu, co všechno dělám proto, abych zhubla pár kilo a cítila se dobře.

V prvé řadě chci podotknout, že nejsem zastáncem diet, hladovek a podobných šíleností. Je prokázáno, že čím méně jíte, tím hůř se cítíte a také nezhubnete ani deko, protože naše tělo je chytrý a cokoliv pozřete si pro jistotu uloží na horší časy. Taky je nesmyslný se trápit a hladovět, to nikdo normální nemůže dlouhodobě vydržet. A pak právě přichází jojo efekty, se kterými mám sama bohužel zkušenost:-)

Chtěla bych vám ale doporučit jednu dejme tomu dietu (i když je to spíš jiný způsob stravování), se kterou mám skvělou zkušenost nejen já, ale i moje mamka a její kamarádky. Je to speciální 4 týdenní program podle Antonie Mačingové – Zhubněte jednou provždy. (na internetu ji určitě seženete)

Na tomhle programu mi vyhovuje několik věcí:

  1. Kompletně sestavený jídelníček, takže přesně víte, kdy co jíte a podle toho si vaříte a nevymýšlíte špatnosti:-)
  2. Není to o hladovění, protože této stravy můžete sníst kolik chcete až dosyta!
  3. Tento program sestavila lékařka, takže vám opravdu nemůže nijak ublížit, máte dostatek všech vitamínů a minerálů
  4. Jíte 5krát denně, takže se naučíte správným návykům
  5. První týden je čistící, takže okamžitě pocítíte změnu, hned se cítíte lehčeji
  6. Naučí vás opravdu poctivě pít tekutiny
  7. Výsledek je zaručen nejen na váze ale hlavně na centimetrech!
  8. Nemáte tolik pocit, že vám chybí sladké, jsou povolené speciální sladké zdravé svačinky:)
  9. Brzy se vám stáhne žaludek a máte potřebu sníst mnohem menší porce

UKÁZKA Z KNIHY 1. týden je nejhladovější

první tyden

V knize najdete popis všech receptů, které zvládne uvařit opravdu každý a taky vysvětlení, co vám každá potravina dá a proč celý systém takhle dobře funguje. Vaše tělo díky zdravé a vyvážené stravě totiž samo nastartuje spalovací proces!

Já už tuto dietu držím potřetí, poprvé jsem zhubla za 4 týdny 4 kilogramy a opravdu hodně na centimetry. Podruhé se mi dostavil jojo efekt, protože jsem ihned po dietě jela na dovolenou a tam to krapet přeháněla s jídlem:-) Proto jsem se teď rozhodla držet tuto dietu, ale ne tak přísně, vysadila jsem komplet veškerý pečivo, vařím si tyto recepty a teď po třech týdnech si občas dám i něco jinýho, ale zdravýho (třeba jen salát, nebo kousek kuřete, těstoviny). Plánuju se totiž zdravě stravovat dlouhodobě, proto jsem si naordinovala jako dopolední svačinku ovoce (v zimě potřebuju hodně vitamínů a energie, abych nebyla nemocná) jako odpolední svačinu mám vždy bílý jogurt s medem, vlašskými ořechy a někdy ovesnými vločkami či müsli. Zažene to odpolední hlad + chutě na sladký. Mám výhodu, že mi chutná jak klasická česká prasácká kuchyně, tak mám ráda i to zdravý a zeleninový:-)

Co doporučuji:

  • Na začátku diety se změřte v pase, přes boky, prsa a stehna či ruce. Na konci uvidíte obrovský rozdíl!
  • Já si dělám každý týden fotografie postavy ve spodním prádle pro porovnání
  • Přidejte k dietě sport, dodá vám to neskutečně energie, dobrý nálady, urychlí to hubnoucí proces, navíc před a po cvičení už není chuť na přežírání:-)
  • Aby dieta opravdu fungovala a nastartovala detoxikační proces je dobrý dodržovat přesně kombinace jídel, pokud ale něco fakt nesnesete (jako já třeba celer) nahraďte si to jiným receptem z knihy nebo třeba salátem.
  • Nevyčítejte si! Pokud ujedete a dáte si trochu čokolády, nebo něčeho sladkýho, nenadávejte si. Vychutnejte si to, ale dál se snažte držet jídelníčku. Pak vaše zhřešení nebude vůbec poznat.
  • Zkuste ale nezlobit moc často!:-)
  • Nenechte se zvyklat kamarádama, rodinou nebo spolupracovníky větama typu „však se netrap a dej si“ nebo „vždyť vypadáš dobře“ a nebo „ježiš, podívej se co jíš, to přece nemá cenu se takhle omezovat“ apod. Vy jste se rozhodli zhubnout a udělat něco pro sebe a svoje zdraví a nikomu do toho nic není. Je to VAŠE rozhodnutí a nenechejte se ukecat. Ať si ostatní běží dát řízek, ale vy budete na sebe pyšný! A NAVÍC KRÁSNÝ!:)
  • Takže to chce fakt silnou vůli, kterou ale ovlivňujete POUZE VY!
  • Nevymlouvejte se, že na to nemáte čas (to děláme všichni:-) Tyhle jídla si zvládne připravit fakt každý, noste si je s sebou v krabičce do školy nebo do práce, vzít si bílý jogurt nebo mrkev a jabklko na svačinu taky zvládne každý.
  • Nedopusťte, že byste někdy byli celý den někde bez jídla, to se pak hlady neudržíte a sníte první, co vám přijde do cesty.
  • Když to zvládnu já, tak každý:-) Jsem v podstatě lenoch, chodím do práce, vařím si den předem, nosím všechno v kabelce v krabičkách, po práci běžím rovnou cvičit a všechno se to dá!
  • Mějte ze sebe radost, z každýho maličkýho úspěchu, z toho že jste dali dolů půl kila, nebo že se cítíte lépe, nebo že jste se konečně dokopali jít do posilky.
  • Chvalte se doma nahlas před rodinou nebo před zrcadlem, hrozně vás to nabudí k tomu jet dál a zvýší vám to sebevědomí!
  • Vemte si na cvičení parťáka, choďte někam ve dvou, bude to větší sranda, ve dvou se líp donutíte a vyhecujete, když to bude druhý chtít vzdát.
  • Když to parťák nedejbože vzdá, choďte dál sami! Už to přeci umíte! A třeba si tam uděláte nový kámoše nebo parťáky:)
  • Nestyďte se na sobě makat, i když u toho vypadáte třeba blbě, nemáte profi vybavení, funíte a trpíte a vůbec vám to nejde. Pokaždý to bude lepší a lepší, to vám můžu zaručit!
  • Dělejte malý postupný krůčky, pokud se poprvé v posilce zničíte tak, že se 14 dní nepohnete, odradí vás to od dalších pokusů. Pokud vám to umožní finance, domluvte se s osobním trenérem, abyste si neublížili.

Jaký cvičení doporučuju?

Osobně mám nejradši akční sporty, u kterých se fakt zapotíte, vyblbnete, vyčistíte hlavu, ideálně na hudbu. Takže chodím na jumping, který mě baví neskutečně! Je to skákání na trampolínkách na hudbu, + na konci je posilování. Fakt se tam vyřádím a vyčistím hlavu a zbožňuju, jak se neustále zlepšuju a nakládám si furt víc a víc:-)

Pak doporučuju spinning, bosu, zumbu, kruhový trénink. Ve volným čase zbožňuju běžkování a cyklistiku. Tyhle cardio cvičení kombinuju s procházkama a domácím posilováním či pilates.

Dnes jsem začala svůj 4. týden a už na mě trochu visí kalhoty:-) Mám dole zatím 2,5 kg. Zítra jdu cvičit a nehorázně se těším. Zjistila jsem totiž, že je sport opravdu silně návykový a že když se člověk překoná, tak mu to dělá neskutečně dobře! Nezapomeňte, že se při cvičení vyplavujou endorfiny (neboli hormony štěstí)!

Doufám, že jsem vás trochu navnadila se sebou něco dělat a že budete mít ze sebe každej den radost!

Určitě pro vás připravím nějaký zdravý recepty, třeba tipy na zdravou snídaní či svačinku:)

Mohlo by vás zajímat

6 comments

  1. Hele tak to je fakt vtipný, zrovna do téhle „diety“ se taky pouštím. U kamarádky a její mamky to zabralo parádně, tak jsem na sebe zvědavá 😉

    1. Jé tak to je dobrý!:-) Tak to mi pak dej vědět, jak jsi uspěla. Já to nedržím tak radikálně, protože chci hubnout dlouhodobě, jde to tak mnohem pomaleji a musím hodně sportovat…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *