3 Tipy na zdravé a lehké snídaně

_DSC0587new

Nedávno jsem vám popisovala moji snahu zhubnout pár kilo a celkově se dostat do formy ► (celý článek je tady). K tomu kromě pohybu neodmyslitelně patří zdravé stravovaní. Snídaně je nejdůležitější jídlo, protože nastartuje náš organismus a dodá nám energii na celý den. Já jsem nikdy nebyla schopná pravidelně snídat, povedlo se mi to paradoxně až po nástupu do práce. Můžu si totiž vzít snídani s sebou a sníst si ji ráno u počítače, když doma nestíhám (což je vzhledem k mý nenávisti k brzkýmu vstávání téměř denně:-D) Když člověk nestíhá, tak si většinou koupí někde koblihu nebo bagetu a to není zrovna ideální způsob stravování. Obzvlášť, když nechceme vážit tunu:-D Já jsem za poslední měsíc vynechala kompletně pečivo/ výjimečně si dopřeju tmavý žitný chléb. Proto mám pro vás varianty tří mých oblíbených a opravdu dietních snídaní, které vás nakopnou na celý den a dodají vám dobrou náladu. Mně osobně i celkem nasytí, takže vydržím až do oběda:) Tak tady jsou:

1. Bílý jogurt s ovesnými vločkami a banánem

_DSC0563_new

Na tuhle dobrotu budete potřebovat:

  • bílý jogurt
  • ovesné vločky /müsli
  • banán
  • skořice
  • med
  • vlašské ořechy

Tahle snídaně je moje naprostá klasika, pouze střídám různý druhy bílých jogurtů:-) Úplně ideální jsou ty s obsahem Laktobacilů (jako třeba Hollandia). Občas si dopřeju skvělý řecký jogurt, který je ale celkem tučný. A nebojte se osladit si život pořádnou dávkou medu, zažene chutě na sladký a je naprosto neškodný a je to elixír zdraví!

2. Ovocný salát

_DSC0569new

Jednoduchý recept, prostě do velký mísy nakrájíte všechno možný ovoce: banán, jablko, kiwi, pomeranč, grep, ananas, prostě to, co máte rádi. Můžete dochutit vlaškými ořechy nebo rozinkami. Lze kombinovat i s bílým jogurtem.

3. Strouhaná mrkev s jablkem, medem a skořicí

_DSC0587new

Budete potřebovat:

  • 3 mrkve
  • 2 jablka
  • vlašské ořechy
  • citron
  • med
  • rozinky
  • skořice

Možná vypadá nejméně lákavě, ale je to nejvíc zdravá a opravdu dietní a chutná snídaně. Tento recept mám z knihy A. Mačingový, jak jsem psala v minulém článku o hubnutí. Na jemném struhadle nastrouháte mrkev, na drsném jablka. Přidáte vymačkanou šťávu z citrónu, skořici a med a necháte rozležet v lednici. Je totiž moc dobrý, jak se všechny chutě smísí a mrkev je pěkně mokrá. Tahle snídaně obsahuje obrovský množství vitamínů. Můžete ji sníst libovolný množství a nepřiberete ani deko. A nezapomeňte na vlašský ořechy, poslední dobou je cpu všude, obsahují totiž vitamín E, B1, B6, zinek a hořčík a spoustu prospěšných tuků.

Dejte mi vědět, jestli vám zachutnalo;-)

Mohlo by vás zajímat

4 comments

  1. Pěkné :) Teda až na to poslední, tu stravu podle Mačingové jsem jela a už po 1. týdnu mě právě z téhle snídaně neskutečně natahovalo! 😀

  2. Já jsem vsadila na zdravé varianty lívanců, různé kaše, mug cake… Snídaně podobné tvým bych si dala na krátký školní den, protože bych do oběda nevydržela. Obědvám totiž hodně pozdě oproti tomu, kdy snídám… :)

    Blogerka Klárka

    1. Zdravé lívance a ten slavný mug cake musím taky vyzkoušet! Tyhle snídaně jsou takový vyloženě dietní a nebo když máš dopoledne ještě svačinu:)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *